Thursday, May 17, 2012

Majlis Peguam Harus Dibubarkan




Majlis Peguam harus dibubarkan hari ini kerana badan ini telah gagal bertindak adil di dalam menanggani isu perhimpunan Bersih 3.0 yang di adakan baru-baru ini. sebagai Majlis Peguam, mereka sepatutnya bertindak secara profesional bukannya mengeruhkan lagi keadaan yang ada. Ini kerana disebabkan mereka ini, peserta-peserta perhimpunan berkenaan bertindak berani sehingga menyebabkan negara menjadi huru hara. 


"Sebagai sebuah pertubuhan profesional dan amat arif mengenai sistem perundangan negara, Majlis Peguam tidak sepatutnya berpihak kepada peserta Bersih 3.0 semata-mata sedangkan berlaku perlanggaran undang-undang oleh kumpulan tersebut. Majlis Peguam sepatutnya menasihatkan peserta-peserta Bersih 3.0 mematuhi undang-undang, lebih-lebih lagi Mahkamah Majistret telah pun keluarkan injunksi melarang mereka memasuki Dataran Merdeka" 9 Mei-UTUSAN



 Mereka ini lah yang berselindung disebalik jasad manusia, yang bersifat seperti haiwan..bertindak tanpa berfikir...dah kena tahan baru nak menyesal..baru nak ingat anak bini kat rumah..baru ingat Allah..apa laa nak jadi dengan puak-puak ini.
Beginikah yang kita mahukan untuk mencapai ke amanan..ini kah yang di namakan perhimpunan aman!?? 

4 comments:

  1. Sebagai satu majlis peguam..mereka sepatutnya bertindak natural dan bukannya berpihak kpd mana2 parti malah perlu TIDAK terlibat langsung d dlm parti politik. Mereka harus bersikap profesional..MMg ptut Majlis Peguam ini dibubarkan dan wujudkan yg baru.

    ReplyDelete
  2. Majlis Peguam tidak boleh memihak mana-mana parti politik,sokong dibubarkan dan wujud baru.

    ReplyDelete
  3. Apa dah jadi majlis peguam sekarang,boleh je dikopak katek oleh pembangkang!!!!dimana sikap profesional mereka?

    ReplyDelete
  4. Itu ler org melayu ibubapa, kerajaan suruh belajar betul-betul tak mahu, akhirnya majlis peguam pun dikuasai oleh org China dan India. Baru kita tahu betapa peritnya kalau mereka berkuasa. fikir-fikirkanlah...

    ReplyDelete