Tuesday, August 7, 2012

Let Tomorrow Be Better Than Today!!!




“Jangan Kau Tanya Apa Yang Negara Sumbangkan Untuk Kamu , Tetapi Tanyalah Apa Yang Kamu sumbangkan Untuk Negara” kata kata ini sering menjadi semangat dan penguat untuk saya terus memberikan perhatian dan semangat dalam mempastikan saya memberikan tumpuan didalam menjayakan hasrat pembangunan negara saya yang tercinta.
Saya juga pernah melalui zaman belia dalam arus pembangunan negara. Terlalu banyak rasanya jasa dan peluang yang telah dilakukan oleh pihak kerajaan berikan kepada para belia sebelum dan masa kini. Apakah masih belum mampu untuk kita mengucapkan TERIMA KASIH diatas limpah dan rahmat melalui anugerah yang kita kecapi masa kini.
Sejajar dengan itu sya meraskan sudah sampai masanya para beliawan dan beliawanis mengembeling tenaga dalam usaha mencapai hasrat kepempinan melalui TRANSFORMASI seperti yang di laungkan oleh Y.A.B Perdana Menteri  ”JADIKAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARI HARI INI. Ayuh anda adalah pelapis dan generasi yang bakal membawa kecemerlangan menuju wawasan 2020 bagi menjadikan kita sebagai sebuah negara maju dan berpendapatan tinggi. Bangkit bersama dalam pembangunan Ummah , Ekonomi , Sosial dan kesejahteraan kitabersama.Tiada yang mustahil andai kita hanya berpeluk tubuh.

Hendak belayar ke Teluk Betong,Sambil mencuba labuhkan pukat,
Bulat air kerana pembetung,
Bulat manusia kerana muafakat
Jadikan segala landasan yang telah disediakan dengan menyuarakan segala pandangan merupakan satu lagi bukti kerajaan sedia mendengar suara dan aspirasi pewaris negara. Saya begitu yakin dengan konsep yang dilakukan ini Malaysia akan terus berada dilandasan yang benar dan terbaik bagi melunaskan JANJI DITEPATI menjurus kepada semangat RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN.

No comments:

Post a Comment